Hi ha qui diu que es tracta d’una simple estratègia electoral. Que ara que s’apropen eleccions, volem apuntar-nos trumfos susceptibles de ser rendibilitzats a les urnes. Com vulguin. No pots obligar ningú a creure allò que no vol, o a no creure el que vol creure. I si així son feliços, millor per a ells. Però cal estar informat, per parlar, i aleshores t’adones que les coses no són tan fàcils. Un exemple: la Llei del Cinema, que és la que he seguit –i encara segueixo- de més a prop, us asseguro que no estat gens fàcil. De fet, recordo reunions obertes a molta gent, per parlar del tema... durant la legislatura 2003-2006! Després ha calgut redactar un document de bases sobre el que començar a treballar mentre, paral·lelament, es mantenien trobades amb tots els sectors implicats: distribuïdors, exhibidors, actors, directors, partits del Govern, partits de l’oposició... i així hem arribat on som ara, a l’inici dels tràmits per a la seva aprovació per via d’urgència al Parlament de Catalunya. Escoltant tothom i intentar consensuar amb tothom, encara que hi hagi qui mantingui el contrari. Però arriba un moment que les coses s’han d’anar concretant, malgrat els qui només volen posar pals a les rodes.
L’Administració és una màquina terriblement lenta –caldria trobar la manera d’accelerar terminis sense reduir garanties- i si vols fer les coses ben fetes passen coses com aquesta: 3 o 4 lleis fonamentals es concreten a finals de legislatura. Però es concreten. Són lleis que estan cridades a canviar estructuralment aquest país. Ens ho mirarem, amb una mica més de detall, als següents apunts del bloc. Un per llei.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada