dimecres, 9 de juliol del 2008

VACANCES

Suposo que els quatre despistats que hauran xafardejat aquest bloc –encara no tinc comptador de visites, però me les imagino- hauran pensat que me n’he cansat molt aviat. Un sol missatge, i encara gràcies! La realitat és que aquest any m’he agafat molt aviat la primera tongada de vacances, i abans de marxar volia deixar-lo enllestit. És ara, per tant, quan toca actualitzar-lo. I per fer-ho, les vacances poden ser una excusa tan bona o tan dolenta com qualsevol altra. Sobretot quan has estat al que en podríem dir el bressol de la civilització. De la nostra, s’entén.Feia 25 anys de la meva primera visita a l’Acròpolis d’Atenes, i crec que aquest cop encara m’ha impressionat més. Sobretot, perquè hi arribava acompanyat del record d’alguns temes de moda a Catalunya quan me’n vaig anar, i més de moda encara quan hi he tornat. A continuació, un resum d’aquestes reflexions.

FOTO: La roca de l’Acròpolis. Delfos era el melic de la civilització mediterrània. Aquest turó en va ser el cor i el cervell.