diumenge, 12 de desembre del 2010

EL MEU LLIBRE NÚM. 14


Ja, ja ho sé, el 14 és un número com qualsevol altre. Però el cas és que estic content. Dijous passat, a l'espai Betúlia de Badalona, es va presentar un llibre que recull 3 obres de teatre breu. Es tracta de la guanyadora del "III Premi de Teatre Breu Inicia't", que ha correspost a Ivan Vallejo per la seva peça Món animal, i les dues finalistes. Una d'elles L'últim faroner, és meva. L'altra, Caront, correspon a Bernat Muñoz.
.
Hi col·lecciono accèssits, jo, a Badalona. A la primera edició del Premi també hi vaig quedar finalista, com a aquesta. Enguany, el Jurat ha explicat que la primera part del que vaig escriure era "rodona", però que després es precipitava excessivament. És probable que tinguin raó. En tot cas, hi insisteixo, estic content. Al cap i a la fi, és el llibre que fa 14 d'entre els que recullen obres meves, ja sigui en solitari (9 llibres), o compartint espai amb treballs d'altres autors (5 llibres, que inclouen un assaig i un conte). Fins i tot, posats a buscar-hi algun extra, puc dir que he superat el número 13, cosa que hi haurà qui ho consideraria reconfortant. Jo, com que diuen que ser supersticiós porta mala sort, no en faig massa cabal.
.
En fi, que publicar, i més en el cas del teatre, on és especialment complicat, sempre satisfà. Sigui un llibre, 13 o 14. Estic content.